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The significance of intracompartmental pressures in diagnosing chronic exertional compartment syndrome – A metaanalysis of studies monitoring dynamic anterior compartment pressures during exercise

Eine Metaanalyse von Studien des Druckverlaufs im M. tibialis anterior während einer Übungsbelastung

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Summary

Introduction: The chronic exertional compartment syndrome of the musculus tibialis anterior is thought to be responsible for a major part of complaints of the lower leg among active sportsmen. There is an important role of tissue pressure measurement in diagnosing chronic anterior compartment syndrome during muscular activity. However, there is a controversial debate about the relevant parameters.

Methods: Metaanalysis of all the 21 studies (1979–1998) measuring intracompartmental pressures during muscular activity. Parameters of analysis: type of exercise, catheter technique, recommendations of diagnostic criteria.

Results: Analysis of literature shows that there has been no standardisation concerning the type of muscular exertion (isometrics for 5–10 min, exercise on the treadmill between 3.2 and 12 km/h). In 8 of the 21 studies the results have been attained through the unsuitable Wick-catheter-technique. In the overall view none of the suggested criterions for diagnosis is taken up by other teams. There are considerable variations up to 500 % regarding the recommended parameters.

Conclusions: From all studies no uniform recommendation for parameters of diagnostic relevance can be derived. On this background it should be demanded that future research is conducted by a uniform regimen for examination and modern technique of measuring with a high temporal resolution. Under these standardised conditions the investigated parameters of the intracompartmental pressure curve should be reconsidered once more regarding diagnostic predictability by calculations of specifity and sensitivity.

Einleitung: Das chronisch-funktionelle Kompartmentsyndrom des M. tibialis anterior gilt als häufigste Ursache von Unterschenkelbeschwerden bei Freizeit- und Leistungssportlern. Für die Diagnose ist die objektive dynamische Druckmessung während einer Übungsbelastung von entscheidender Bedeutung. Kontrovers wird diskutiert, welche Parameter von signifikanter Aussagekraft sind.

Methodik: Metaanalyse aller 21 Studien (1979–1998), in denen der intrakompartimentelle Druckverlauf im M. tibialis anterior während Belastung gemessen wurde. Analyseparameter: Art des Provokationstests, Meßtechnik, empfohlene Grenzwerte.

Ergebnisse: Die Art der gewählten Provokationstests ist uneinheitlich (isokinetische Übungen für 5–10 min, Laufbandbelastung zwischen 3,2 und 12 km/h). In 8 der 21 Studien wurden die Messungen mit der nicht geeigneten Wick-Katheter-Technik durchgeführt. Die Gesamtsicht zeigt, daß kein empfohlenes Diagnosekriterium unwidersprochen von anderen Arbeitsgruppen aufgegriffen wird. Die Druckkurvenparameter variieren zwischen den Studien um bis zu 500 %.

Schlußfolgerungen: Aus den bisher vorliegenden Studien kann keine einheitliche Empfehlung für diagnostisch relevante Parameter abgeleitet werden. Zukünftige Untersuchungen sollten mit einem standardisierten und reproduzierbaren Untersuchungsregime und moderner Meßtechnik durchgeführt werden. Für die erarbeiteten Grenzwerte sollten zur Bewertung ihres prädiktiven Werts die Parameter Spezifität und Sensitivität angegeben werden.

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Willy, C., Sterk, J., Völker, HU. et al. The significance of intracompartmental pressures in diagnosing chronic exertional compartment syndrome – A metaanalysis of studies monitoring dynamic anterior compartment pressures during exercise. Unfallchirurg 102, 267–277 (1999). https://doi.org/10.1007/s001130050402

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s001130050402

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